Позакласна робота

Декадник української словесності
Дата
Зміст заходу
03.03
1.Виставка спадщини
Т.Г. Шевченка та публікацій
                                                 про нього.
2.Інтелектуальна гра  «Іду з дитинства до Тараса»
04.03

Конкурс декламаторів «Хай линуть слова Кобзареві з уст
юних і дорослих»

05.03

Літературно-музична композиція «Пісня його невмируща,
рідного слова окраса»

06.03
1.Читацька конференція «Ідея соборності України
у творах Т. Шевченка»

2.Виставка учнівських ілюстрацій до творів Т. Шевченка
07.03

Конкурс кросвордів
«Шевченко-поет, борець, людина»



Дата
Зміст заходу
11.03

1.Заочний конкурс на кращий твір за творчістю Т. Шевченка.

2.Літературний парад
«Уклін тобі, Тарасе».

12.03

Шевченківський ранок
«Голос твій нам душу окриляє».


13.03

1.Виставка репродукцій картин
Т. Шевченка.

2.Вікторина «Шевченко-художник».

14.03

1. Шевченківський брейн – ринг.
2. Підведення підсумків
                                              декадника.





Брейн-ринг «Шевченківський»
І тур
Біографічний
1.     В якому селі народився Т.Г. Шевченко?
а)     Нагуєвичі;
б)    Моринцях;
в)     Кирилівці;
г)     Суха Балка.
2.     У якій сім'ї народився поет?
а)     багатих козаків;
б)    міщанській;
в)     дворянській;
г)      кріпацькій.
3.     Хто з художників зустрів юного Шевченка в літньому саду?
а)     Яков де Бальмен;
б)    Іван Сошенко;
в)     Карл Брюллов;
г)     Венеціанов.
4. Хто з художників, щоб викупити Шевченка з кріпацтва, намалював портрет великого російського поета і кого саме?
а)     Сошенко;                    а) Пушкіна;
б)    Яків де Бальмен;       б) Володимира Даля;
в)     Брюллов;                    в)Жуковського;
г)     Венеціанов;                г)  Достоєвського.
5.                     Скільки років був у кріпацькій неволі?
а)     17;
б)    10;
в)     24;
г)     20.
6.  У яких місцях відбував покарання Т. Г.Шевченко?
а)     В Сибіру;
б)    На Кос-Аралі
в)     В Оренбурзі;
г)      Орську;
д)    На Соловках;
е)     Новопетрівській фортеці;
ж)   С. Кирилівці.
ІІ тур
З якого твору рядки?
1.     «Гомоніла Україна
Довго гомоніла,
Довго, довго кров степами
Текла-червоніла,
Текла, текла та й висохла.
Степи зеленіють;
Діди лежать, а  над ними
Могили синіють.»
а)     «Тополя»;
б)    «Катерина»;
в)     «Гайдамаки»;
г)     «Кавказ».

2.     «Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма.»

а)                «Сон»;
б)               « Причинна»;
в)                «Тополя»;
г)                «Думи мої, думи мої…».
3.     « Он глянь - утім раї, що ти покидаєш,
  Латану свитину з каліки знімають,
  З шкурою знімають, бо нічим обуть
   Княжат недорослих…»
а)      «Кавказ»;
б)     «Сон»;
в)     «Катерина»;
г)     «І мертвим, і живим…».
4.     «Страшно впасти у кайдани,
      Умирать в неволі,
      А ще гірше –спати, спати,
       І спати на волі.»

а)             «Причинна»;                                  в) «Катерина»;
  б) «Минають дні, минають ночі»;         г) «Мені тринадцятий минало…»
5. «Споконвіку Прометея
Там орел карає,
Що день божий довбе ребра
Й серце розбиває.»
а)     «Наймичка»;
б)    «Причинна»;
в)      «Кавказ»;
г)      «Гамалія».

6.     «Якби ви вчились так, як треба,
      То й мудрість би була своя.»
а)     «Гайдамаки»;
б)    «І мертвим , і живим…»;
в)     «Кавказ»;
г)     «Катерина».

7.     «Пізнав карі очі,
     Чорні бровенята…
     Пізнав батько сина,
     Та не хоче взяти.»
а)    «Катерина»;
б)    «Тополя»;
в)     «Утоплена»;
г)     «Сон».
8.     «По діброві вітер виє,
Гуляє по полю,
Край дороги гне тополю
До самого долу.»

а)          «Кавказ»;
б)          «Причинна»;
в)           «Тополя»;
г)           «Сон».
9.     «Тойді,як, господи,святая
На землю правда прилетить
Хоч на годиночку спочить,
Незрячі про зрять,а кривиє,
Мов сарна з гаю, промайнуть.
Німим отверзуться уста,
Прорветься слово, як вода;
І дебрь – пустиня неполита,
Зцілющою водою вмита,
Прокинеться…»
а)     «Сон»;
б)    «Ісаія.Глава 35»;
в)     «Полякам»;
г)     «І мертвим , і живим…»
10. «Отак-то,ляше,друже,брате,
      Неситії ксьондзи,магнати
      Нас порізнили, розвели,
      А ми б і досі так жили.»
а)     «Заповіт»;
б)    «Полякам»;
в)     «Кавказ»;
г)     «І мертвим, і живим…»

                                       ІІІ тур

Вказати героя ,якому належить висловлювання,
                             і назву твору
1. «Любий мій Іване!
    Серце моє коханеє!
     Де ти так барився?»                            (Катерина. «Катерина»)

2. «Ануте, хлоп’ята.
     На байдаки.Море грає-
    Ходім погуляти!»                                  (Іван Підкова. «Іван Підкова»)

3. «А може ,й забудеш?
Розбагатієш ,у Київ
Поїдеш з панами,
Найдеш собі шляхтяночку.»                        (Оксана. «Гайдамаки»)

4.                   « Та як же ты
    Й говорить не вмиеш
По-здешнему? Экой чудак!
Я вси ходы знаю,
Я тут служу,коли хочеш,
В дворец попытаюсь
Ввести тебе.Только знаеш,
Мы, брат, просвищенны,
Не поскупись полтинкою.»                                (Землячок. «Сон»)

5. «Прости мене! Я каралась
   Весь вік в чужій хаті…
   Прости мене, мій синочку!
   Я…я твоя мати.»                                              (Ганна. «Наймичка»)

6. «Молітесь, братія! Молітесь
     За ката лютого.Його
     В своїх молитвах пом'яніте.
     Перед гординею його,
     Брати мої, не поклонітесь.»                          (Алкід. «Неофіти»)


ІV тур
Різне
     1. Яка географічна назва згадується в «Гайдамаках»,де,за народними переказами, Гонта вбиває двох своїх синів?
а)     Київ;
б)    Лебедин;
в)     Лисянка;
г)      Умань.

    2.Про кого сказано і в якому творі:
«Слава тобі,любомудре,
Чеху-словянине!
Що не дав ти потонути
В німецькій пучині
Нашій правді.»

а)     Йосифа Шафарика;               а) «Сон»;
б)    Яна Гуса;                                б) «Єретик»;
в)     Яна Жижку;                            в) «Кавказ».
3. Кого з кобзарів  Т. Шевченко описав так:
«…старий,сліпий,-
Хто його не знає?
Він усюди вештається
Та на кобзі грає.
А хто грає, того знають
І дякують люде:
Він їм тугу розганяє
Хоч сам світом нудить.»

а)     Олексія Розума;
б)    Григорія Любистка;
в)     Остапа Вересая;
г)     Перебендю.

4. Які історичні особи описані в поемі «Гайдамаки»?
а)     Хмельницький;
б)    Гонта;
в)     Залізняк;
г)     Мазепа.

5. Про кого сказано:
«…сирота убогий;
Ні сестри,ні брата,нікого нема!
Попихач жидівський,виріс у порогу,
А не клине долі,людей не займа.»

а)     Залізняка;
б)    Гонту;
в)     Ярему;
г)     Запорожця.

6.Хто такий Прометей?
а)     герой троянської війни;
б)    титан,який викрав вогонь і дав людям;
в)     бог з гори Олімп.



Тиждень укр. мови та літератури 09.03-13.09
09.03
1.Свято«Уклін тобі, Тарасе».
2.Конкурс постерів  «Зійди, наш батьку, з п’єдесталу,  Розкрий народові уста»(до дня народження Т. Шевченка )

10.03
1. Музи генія. Інтимна лірика Тараса Шевченка. Театралізованого уроку з української літератури у 9 класі.
2.Презентація проектної діяльності «Шевченко-художник»
11.09
1.Конкурс декламаторів «Слово про слово»
2.Мовознавчий марафон

12.03
1.Вікторина  для юнаків «Я-українець»
2.Мовні загадки-жарти

13.03
1. Зустріч з поетом-земляком В. Шиманським
2.Стежками української фразеології


Немає коментарів:

Дописати коментар