Орієнтовне календарне планування 
уроків української літератури для 7 класу                                                    
Календарне планування розроблено за Програмою для
загальноосвітніх навчальних закладів, що 
відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої
освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. №
1392, наказом Міністерства від 6.06.
2012 р. № 664: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан,
К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий,
Н.В.Михайлова.  
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.                  
Текстуальне вивчення творів – 54 год.                 
Повторення та узагальнення – 2 год.
Література рідного краю − 4 год.
Позакласне читання − 4 год. 
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне
вивчення)                                      
Резервний час − 6 год. 
Обов’язкова
кількість видів контролю
Семестри
   
 | 
  
І 
 | 
  
ІІ 
 | 
  
  |||
Контрольні
  роботи у формі: 
 | 
  
3 
 | 
  
3 
 | 
  
  |||
контрольного
  класного твору; 
 | 
  
1 
 | 
  
1 
 | 
  
  |||
виконання
  інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) 
 | 
  
2 
 | 
  
2 
 | 
  
  |||
Уроки
  розвитку мовлення* (РМ) 
 | 
  
2 
 | 
  
у 
 | 
  
2 
 | 
  
у 
 | 
  
  |
п 
 | 
  
п 
 | 
  
  ||||
Уроки
  позакласного читання (ПЧ) 
 | 
  
2 
 | 
  
2 
 | 
  
  |||
Перевірка
  зошитів 
 | 
  
4 
 | 
  
5 
 | 
  
  |||
№ 
п/п 
 | 
  
Зміст навчального матеріалу 
 | 
  
К-сть 
годин 
 | 
  
Дата 
 | 
  
Примітки 
 | 
 
І СЕМЕСТР 
 | 
 ||||
ВСТУП (1 год.) 
 | 
 ||||
1 
 | 
  
Вступ.  Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ,
  створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ (4 год.) 
 | 
 ||||
2 
 | 
  
Суспільно-побутові
  пісні . Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові:
  козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Висловлювання
  відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Трагічний і героїчний
  пафоси козацьких пісень «Ой
  на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». 
ТЛ: суспільно-побутові пісні.  
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять:  
1 пісню (на вибір) 
 | 
 |
3 
 | 
  
Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких
  пісень », «Гомін, гомін по діброві», «Ой
  у степу криниченька»  
 ТЛ:
  пафос твору. 
 | 
  |||
4 
 | 
  
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного
  намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок.
  Життєствердний, гумористичний пафос.  
ТЛ: коломийки. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
5 
 | 
  
Розвиток мовлення №1. Написання твору-роздуму на одну із тем:
  «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша
  пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». (письмово). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
6 
 | 
  
Література
  рідного краю №1. Пісенне
  багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
7 
 | 
  
Контрольна робота
  №1. «Із пісенних скарбів»(тест). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
ПРО МИНУЛІ ЧАСИ   (23 год.) 
 | 
 ||||
8 
 | 
  
Іван
  ФРАНКО. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.«Захар Беркут».Історична основа повісті.   
 | 
  
1 
 | 
  ||
9 
 | 
  
Іван
  ФРАНКО. «Захар Беркут» (скорочено).
  Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських
  нападників.  
ТЛ:  історична повість. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
10 
 | 
  
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут».  Патріотична
  ідея (головна думка) у творі,  її зв'язок із розгортанням сюжету.
  Уславлення сміливості,патріотизму,вірності в образах Максима, Мирослави. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
10 
 | 
  
Іван
  ФРАНКО. «Захар Беркут». Проблема вибору
  людини у вирішальній ситуації. Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тугара Вовка.  Художні засоби, особливості мови повісті. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
12 
 | 
  
Тарас ШЕВЧЕНКО. Повторення
  життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив
  усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану
  незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
13 
 | 
  
Тарас
  ШЕВЧЕНКО. «Тополя»
  Ідея незнищенності
  справжнього кохання, краси, вірності. 
ТЛ:
  балада, метаморфози. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
14 
 | 
  
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як
  умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його
  написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого
  народу, віра в нього.  
ТЛ:
  ідея. 
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять 
 | 
 |
15 
 | 
  
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із
  позицій гуманізму.  
ТЛ:
  героїко-романтична повість. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
16 
 | 
  
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної
  повісті. 
ТЛ: композиція. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
17 
 | 
  
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема
  прийому гіперболізації). 
ТЛ:  романтичний герой,  
 | 
  
1 
 | 
  ||
18  
 | 
  
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність,
  життєлюбство запорозьких козаків. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
19 
 | 
  
Позакласне читання №1. В.
  МАЛИК. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»). Історико-пригодницький
  роман «Таємний посол». Розповідь про легендарне козацтво та українського д’Артаньяна в умовах боротьби українського
  народу з турецькими і татарськими загарбниками. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
20 
 | 
  
Контрольна робота №2. «Про
  далекі минулі часи. Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського»(комбінована
  контрольна робота). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
21 
 | 
  
Михайло
  СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його
  поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство. 
ТЛ:
  автобіографічний твір. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
22 
 | 
  
Михайло
  СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Єдність
  світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах,
  переживаннях). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
23 
 | 
  
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді
  летять…» Звичаї, традиції
  українців.
 | 
  
1 
 | 
  ||
24 
 | 
  
Михайло СТЕЛЬМАХ.
  «Гуси-лебеді летять…» Образи гусей-лебедів, чутливого до
  краси хлопчика Михайлика. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
25 
 | 
  
Григір ТЮТЮННИК.
  «Климко». Цікавий епізод із дитинства
  письменника.  Тема воєнного
  лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
26 
 | 
  
Розвиток мовлення №2. Переказ
  одного з разючих епізодів повісті Григора Тютюнника «Климко» з аргументацією
  свого вибору (усно). 
 | 
  |||
27 
 | 
  
Григір
  ТЮТЮННИК. «Климко» Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності,
  турботи про рідних. Образ Климка. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
28 
 | 
  
Григір ТЮТЮННИК.
  «Климко» Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
   
ТЛ:
  художня деталь. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
29 
 | 
  
Позакласне читання №2. Григір
  Тютюнник. «Вогник далеко в степу» 
 | 
  
1 
 | 
  ||
30 
 | 
  
Контрольна робота №3. « Про далекі минулі часи. Творчість М.
  Стельмаха, Гр. Тютюнника»    Контрольний
  письмовий
  твір на одну із тем:  «Шанобливе ставлення до природи у
  повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»; «Морально-етичні уроки доброти у
  повісті Гр.Тютюнника «Климко». 
 | 
  
1 
 | 
  ||
31 
 | 
  
Література рідного краю №2. «Ти знаєш, що ти – людина» (за
  оповіданням О. Жовни «Наталочка»). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
32 
 | 
  
Узагальнення та
  систематизація вивченого. Підсумковий урок. Семестрове оцінювання 
 | 
  
1 
 | 
  ||
«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?»
  (15 год.) 
 | 
 ||||
33 
 | 
  
Олекса
  СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості
  про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні
  проблеми твору. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
34 
 | 
  
Олекса
  СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Гумористичне,
  викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя.
  Повчальний характер оповідання.  
ТЛ: поглиблення поняття про гумор. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
35 
 | 
  
Богдан
  ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір,
  написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому,
  проблема збереження загально-людських цінностей. Трагічна і комічна ситуації,
  їхня роль у розкритті головної думки, моралі. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
36 
 | 
  
Ліна
  КОСТЕНКО. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її
  поезіях. («Дощ полив…»)  
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять:
   
1
  вірш (на вибір). 
 | 
 |
37 
 | 
  
Ліна
  КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності й
  буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ
  особливої дівчинки Анни. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
38 
 | 
  
Ліна КОСТЕНКО. «Чайка на крижині», «Крила» Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється
  індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб
  у житті.  
 | 
  
1 
 | 
  ||
39 
 | 
  
Розвиток мовлення №3. Усний твір-роздум  
« Духовність людини та її значення в сучасному житті» 
 | 
  
1 
 | 
  ||
40 
 | 
  
Контрольна робота
  №4. «Ти знаєш, що ти – людина?   Творчість О.
  Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко» (тестування). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
41 
 | 
  
Василь СИМОНЕНКО – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді
  материнства». Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики .  
 | 
  
1 
 | 
  ||
42  
 | 
  
Василь СИМОНЕНКО., «Ти знаєш, що ти — людина…» Громадянські, патріотичні
  мотиви, піднесений пафос його лірики.  
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять:  
1 вірш (на вибір) 
 | 
 |
43 
 | 
  
«Гей, нові
  Колумби й Магеллани…» Загальнолюдські цінності та ідеї. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
44 
 | 
  
Марина ПАВЛЕНКО.
  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й
  реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.  
 | 
  
1 
 | 
  ||
45 
 | 
  
Марина
  ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Робота над змістом. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
46 
 | 
  
Марина
  ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс
  людського життя, моральний вибір кожного. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
47 
 | 
  
Марина ПАВЛЕНКО.
  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
48 
 | 
  
Марина ПАВЛЕНКО.
  «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» . Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів; роль
  художніх засобів у творі; 
 | 
  
1 
 | 
  ||
49 
 | 
  
Позакласне читання №3.   М.ПАВЛЕНКО.  «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з
  Білокрилівського лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька
  із 7-В та загублений у часі (Кн. 2)» (на вибір). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
50 
 | 
  
Любов
  ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості
  художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
   
ТЛ:
  новела. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
51 
 | 
  
Контрольна робота №5. «Ти знаєш, що ти – людина?  В. Симоненко, М. Павленко, Л. Пономаренко» (твір). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
МИ – УКРАЇНЦІ (11 год.) 
 | 
 ||||
52 
 | 
  
Україна періоду Другої світової війни,
  діяльність українських патріотів. Олег ОЛЬЖИЧ – поет національного героїзму. «Господь
  багатий нас благословив». 
Українські національні герої,
  лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність,
  шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.  
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять:  
1 вірш (на вибір) 
Вивчити напам’ять:  
1 вірш (на вибір) 
 | 
 |
53 
 | 
  
«Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). 
Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт
  нащадкам. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
54 
 | 
  
Лицар українського народу Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам».  Моральний заповіт нащадкам. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
55 
 | 
  
Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність,
  патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через
  художнє слово. «Радість», «Пломінний день» 
 | 
  
1 
 | 
  ||
56 
 | 
  
Виразне читання поетичних творів. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
57 
 | 
  
Література рідного краю №3. Світ дитинства у творах кіровоградських
  прозаїків. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
58 
 | 
  
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став
  чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту,
  здобувши чимало перемог.  
 | 
  
1 
 | 
  ||
59 
 | 
  
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні
  пригоди Івана Сили». Робота над змістом. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
60 
 | 
  
Олександр ГАВРОШ.
  «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного
  духу українського народу, його доброти й  щирості. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
61 
 | 
  
Морально-етична проблематика
  твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.  
 | 
  
1 
 | 
  ||
62 
 | 
  
Розвиток мовлення №4. Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного.
  Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді
  про пригоди Івана Сили (на вибір). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
63 
 | 
  
Андрій МАЛИШКО.
  «Пісня про рушник»,  Відомий український поет і його пісні, що
  стали народними.  
 | 
  
1 
 | 
  
Вивчити напам’ять:   
1 вірш (на вибір)  
 | 
 |
64 
 | 
  
Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…» 
Патріотичні
  почуття, найвищі духовні цінності.. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
65 
 | 
  
Андрій МАЛИШКО. «Вчителька» 
Художні
  засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.
  Ліризм поезій А. Малишка.  
 | 
  
1 
 | 
  ||
66 
 | 
  
Позакласне читання №4. «Умій творити
  красу» (за новелою Віри Китайгородської «Подарунок від мами»). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
67 
 | 
  
Контрольна робота №6. «Ми  – українці»: (тестування). 
 | 
  
1 
 | 
  ||
68 
 | 
  
Література рідного краю №4. «Щастя мені до лиця». Урок поезії за творчістю Н.Купчинської. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
69 
 | 
  
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися протягом року й викликали найбільшу
  зацікавленість. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
70 
 | 
  
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання. 
 | 
  
1 
 | 
  ||
ДЛЯ
ВИВЧЕННЯ НАПАМ’ЯТЬ
1. Суспільно-побутові пісні  «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»: 1 пісню (на
вибір).
2. Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…».
3. Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині»,
«Крила»: 
1 вірш (на вибір).
4. Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти – людина…», «Гей, нові Колумби й
Магеллани…»: 1 вірш (на вибір).
5. Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь багатий
нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») Олена
ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день»: 1 вірш (на вибір). 
6. Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька»:
1 вірш (на вибір).
  
Немає коментарів:
Дописати коментар