четвер, 8 вересня 2016 р.

Орієнтовне календарне планування

уроків української літератури для 7 класу                                                    

Календарне планування розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, що  відповідає Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392, наказом Міністерства від 6.06. 2012 р. № 664: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І. Неживий, Н.В.Михайлова. 
                                                                                                                                                                                                  
Усього – 70 год. На тиждень – 2 год.                 
Текстуальне вивчення творів – 54 год.                
Повторення та узагальнення – 2 год.
Література рідного краю − 4 год.
Позакласне читання − 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год. (у межах годин на текстуальне вивчення)                                      
Резервний час − 6 год.
Обов’язкова кількість видів контролю
Семестри
І
ІІ
Контрольні роботи у формі:
3

3

контрольного класного твору;
1

1
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2
2
Уроки розвитку мовлення* (РМ)
2
у
2
у
п
п
Уроки позакласного читання (ПЧ)
2
2
Перевірка зошитів
4
5

   
                                                       


п/п
Зміст навчального матеріалу
К-сть
годин
Дата
Примітки
І СЕМЕСТР
ВСТУП (1 год.)
1
Вступ.  Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
1


ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ (4 год.)
2
Суспільно-побутові пісні . Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Трагічний і героїчний пафоси козацьких пісень «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».

ТЛ: суспільно-побутові пісні.
1

Вивчити напам’ять:
1 пісню (на вибір)
3
Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень », «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»
 ТЛ: пафос твору.



4
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.
ТЛ: коломийки.
1


5
Розвиток мовлення №1. Написання твору-роздуму на одну із тем: «У піснях – історія мого народу», «Пісня – душа народу», «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…», «Народна пісня – злет душі людської». (письмово).
1


6
Література рідного краю №1. Пісенне багатство рідного краю. Фольклорні місцеві колективи.
1


7
Контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів»(тест).
1


ПРО МИНУЛІ ЧАСИ   (23 год.)
8
Іван ФРАНКО. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.«Захар Беркут».Історична основа повісті.  
1


9
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» (скорочено). Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників.
ТЛ:  історична повість.

1


10
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут».  Патріотична ідея (головна думка) у творі,  її зв'язок із розгортанням сюжету. Уславлення сміливості,патріотизму,вірності в образах Максима, Мирослави.
1


10
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Порівняльна характеристика Захара Беркута і Тугара Вовка.  Художні засоби, особливості мови повісті.
1


12
Тарас ШЕВЧЕНКО. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало…» Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
1


13
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Тополя» Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.
ТЛ: балада, метаморфози.
1


14
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…» твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
ТЛ: ідея.
1

Вивчити напам’ять

15
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму.
ТЛ: героїко-романтична повість.
1


16
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
ТЛ: композиція.
1



17

Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).
ТЛ:  романтичний герой,
1


18
Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
1


19

Позакласне читання №1. В. МАЛИК. «Фірман султана» (2 книга тетралогії «Таємний посол»). Історико-пригодницький роман «Таємний посол». Розповідь про легендарне козацтво та українського дАртаньяна в умовах боротьби українського народу з турецькими і татарськими загарбниками.
1


20
Контрольна робота №2. «Про далекі минулі часи. Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського»(комбінована контрольна робота).
1


21
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство.
ТЛ: автобіографічний твір.

1


22
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
1



23

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Звичаї, традиції українців.

1


24

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…» Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.
1


25
Григір ТЮТЮННИК. «Климко». Цікавий епізод із дитинства письменника.  Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору.
1


26
Розвиток мовлення №2. Переказ одного з разючих епізодів повісті Григора Тютюнника «Климко» з аргументацією свого вибору (усно).



27
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Образ Климка.
1


28
Григір ТЮТЮННИК. «Климко» Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ: художня деталь.
1


29
Позакласне читання №2. Григір Тютюнник. «Вогник далеко в степу»
1


30
Контрольна робота №3. « Про далекі минулі часи. Творчість М. Стельмаха, Гр. Тютюнника»    Контрольний письмовий твір на одну із тем:  «Шанобливе ставлення до природи у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»; «Морально-етичні уроки доброти у повісті Гр.Тютюнника «Климко».
1


31
Література рідного краю №2. «Ти знаєш, що ти – людина» (за оповіданням О. Жовни «Наталочка»).
1


32
Узагальнення та систематизація вивченого. Підсумковий урок. Семестрове оцінювання
1


«ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ – ЛЮДИНА?» (15 год.)
33
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору.
1


34
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб» Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
ТЛ: поглиблення поняття про гумор.
1


35
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загально-людських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
1


36
Ліна КОСТЕНКО. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. («Дощ полив…»)
1

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір).
37
Ліна КОСТЕНКО. «Кольорові миші» Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
1


38

Ліна КОСТЕНКО. «Чайка на крижині», «Крила» Ідея глибокого духовного наповнення людини її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство найбільший скарб у житті.
1


39
Розвиток мовлення №3. Усний твір-роздум
« Духовність людини та її значення в сучасному житті»
1


40
Контрольна робота №4. «Ти знаєш, що ти – людина?   Творчість О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко» (тестування).
1


41
Василь СИМОНЕНКО «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики .
1


42
Василь СИМОНЕНКО., «Ти знаєш, що ти — людина…» Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики.
1

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)
43
«Гей, нові Колумби й Магеллани…» Загальнолюдські цінності та ідеї.
1


44
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.
1


45
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Робота над змістом.
1


46
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного.
1


47
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.
1


48
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» . Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів; роль художніх засобів у творі;
1


49
Позакласне читання №3.   М.ПАВЛЕНКО.  «Русалонька із 7-В проти Русалоньки з Білокрилівського лісу», «Русалонька із 7-В. В тенетах лабіринту», «Русалонька із 7-В та загублений у часі (Кн. 2)» (на вибір).

1


50
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).
ТЛ: новела.
1


51
Контрольна робота №5. «Ти знаєш, що ти – людина?  В. Симоненко, М. Павленко, Л. Пономаренко» (твір).
1


МИ – УКРАЇНЦІ (11 год.)
52

Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів. Олег ОЛЬЖИЧ – поет національного героїзму. «Господь багатий нас благословив».
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
1

Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)
Вивчити напам’ять:
1 вірш (на вибір)
53
«Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»).
Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
1

54

Лицар українського народу Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам».  Моральний заповіт нащадкам.
1

55
Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. «Радість», «Пломінний день»
1


56
Виразне читання поетичних творів.
1


57
Література рідного краю №3. Світ дитинства у творах кіровоградських прозаїків.
1


58
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши чимало перемог.
1


59
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Робота над змістом.
1


60
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й  щирості.
1


61
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
1


62
Розвиток мовлення №4. Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка); продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір).
1


63
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник»,  Відомий український поет і його пісні, що стали народними.
1

Вивчити напам’ять: 
1 вірш (на вибір)
64
Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…»
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності..
1


65
Андрій МАЛИШКО. «Вчителька»
Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А. Малишка.

1


66
Позакласне читання №4. «Умій творити красу» (за новелою Віри Китайгородської «Подарунок від мами»).
1


67
Контрольна робота №6. «Ми  – українці»: (тестування).
1


68
Література рідного краю №4. «Щастя мені до лиця». Урок поезії за творчістю Н.Купчинської.
1


69
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися протягом року й викликали найбільшу зацікавленість.
1


70
Підсумковий урок. Семестрове та річне оцінювання.
1



ДЛЯ ВИВЧЕННЯ НАПАМЯТЬ
1. Суспільно-побутові пісні  «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька»: 1 пісню (на вибір).
2. Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…».
3. Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»:
1 вірш (на вибір).
4. Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»: 1 вірш (на вибір).
5. Олег ОЛЬЖИЧ. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові») Олена ТЕЛІГА. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день»: 1 вірш (на вибір).
6. Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю…», «Вчителька»:
1 вірш (на вибір).


Немає коментарів:

Дописати коментар